I. Oferta pomocy dla rodziców na terenie poradni i przedszkoli

  1. Oferta na terenie poradni
  • konsultacje psychologiczne w ramach dyżurów – poniedziałek w godzinach od 15:00 do 18:00 (wg ustalonego na ten rok szkolny planu dyżurów)
  • terapia rodzin (I. Ambroży)
  • Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały i jak słuchać, żeby do nas mówiły” warsztaty (M. Ciechowska-Kowalczyk / I. Ambroży i B. Mrula – 7 spotkań po 2,5 godziny)
  • grupa wsparcia dla rodziców – kontynuacja dla chętnych rodziców biorących udział w warsztatach (M. Ciechowska-Kowalczyk, B. Kuświk)
  1. Oferta na terenie przedszkoli

Prelekcje i prezentacje multimedialne dotyczące m.in.

  • gotowości szkolnej oraz roli rodziców w przygotowaniu dziecka do klasy I

(M. Rowińska-Pietrakowska / B. Mrula / H. Młoczyńska-Suchorzewska)

  • stymulacji rozwoju dziecka oraz funkcji percepcyjno-motorycznych z pokazem ćwiczeń i pomocy (M. Rowińska-Pietrakowska / M. Wabińska)
  • rozwoju mowy i wad wymowy z pokazem ćwiczeń narządów artykulacyjnych (logopedzi)
  • budowania poprawnego kontaktu z dzieckiem (J. Kozłowska)
  • integracji sensorycznej w przedszkolu (A. Mejer-Iberhan, I. Lenczewska)
  • reagowania na niepożądane zachowania dziecka (I. Ambroży)
  • błędów wychowawczych popełnianych przez rodziców (B. Mrula)
  • zasad korzystania dzieci z nowoczesnych technologii (I. Ambroży)
  • urządzeń elektronicznych w rękach małego dziecka (B. Mrula, M. Bochniak)

 

II. Oferta pomocy dla nauczycieli na terenie poradni i przedszkoli

  1. Oferta na terenie poradni
  • sieci wsparcia i współpracy
  • konsultacje i pomoc merytoryczna wg zgłaszanych potrzeb
  • konsultacje psychologiczne w ramach dyżurów – poniedziałek w godzinach od 15:00 do 18:00 (wg ustalonego na ten rok szkolny planu dyżurów)
  1. Oferta na terenie przedszkoli
  • obserwacje dzieci
  • konsultacje i pomoc merytoryczna wg zgłaszanych potrzeb
  • szkolenia, prelekcje i prezentacje multimedialne dotyczące m.in.
    • sprawnej ręki (usprawniania motoryki małej, ćwiczeń) (I. Lenczewska / B. Baraniak)
    • lateralizacji – jej przyczyn, objawów, diagnozy (M. Rowińska-Pietrakowska)
    • gotowości szkolnej (pedagodzy)
    • ryzyka dysleksji i symptomów dysleksji (pedagodzy)
    • rozwoju mowy i wad wymowy z pokazem ćwiczeń narządów artykulacyjnych (logopedzi)
    • dziecka z niepełnosprawnością wzroku (I. Lenczewska / J. Kozłowska)
    • dziecka w sytuacji rozwodu rodziców (I. Ambroży)
    • dziecka z zaburzeniami zachowania i emocji  - strategie pomocy (I. Ambroży)
    • agresji i autoagresji u osób z niepełnosprawnością intelektualną (V. Miszkin)
    • dostosowania wymagań edukacyjnych wobec dziecka niesłyszącego i słabo słyszącego (M. Wabińska)
    • dzieci autystycznych i z zespołem Aspergera – włączenie do grupy rówieśniczej i tworzenie warunków sprzyjających uczeniu się (V. Miszkin, I. Ambroży, I. Kaźmierczak)

III. Oferta dla dzieci

  1. Zajęcia informacyjno-edukacyjne „Poradnia przyjazna dzieciom” na terenie poradni (I. Kaźmierczak i M. Rowińska-Pietrakowska)
  2. Badania przesiewowe słuchu, mowy i funkcji słuchowych na terenie przedszkoli (B. Mrula i K. Wardeńska)
  3. Chronimy dzieci – zajęcia z zakresu profilaktyki przemocy i wykorzystania seksualnego opracowane przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę (M. Rowińska – Pietrakowska, I. Ambroży – 2-3 spotkania dla grup dzieci 5-6 letnich)