OFERTA BEZPŁATNEJ POMOCY DLA DZIECI, RODZICÓW, NAUCZYCIELI SZKÓŁ PODSTAWOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2020 / 2021
Realizacja poniższych form pomocy (zwłaszcza grupowych) będzie uzależniona od sytuacji epidemicznej i związanej z nią konieczności przestrzegania środków ostrożności i nakładanych obostrzeń.
- Zajęcia warsztatowe dla uczniów na terenie szkół
L.p. |
Tytuł |
Adresaci |
Czas trwania |
Prowadzący |
1. |
„Stop przemocy” |
kl.VI-VIII |
2 godz. |
M.C.-Kowalczyk, B. Kuświk |
2. |
„Planuję dalszą drogę edukacyjno-zawodową” |
kl. VIII |
5 godz. |
R.S.-Piotrowska B .Baraniak |
3. |
Uczę się bezpiecznego korzystania z mediów elektronicznych. |
kl. I-III |
3 godz. |
B. Baraniak , D. Nowak |
4. |
„Budowanie relacji w grupie” |
kl. IV - VIII |
3 godz. |
B. Baraniak , D. Nowak |
WARSZTATY prowadzone na terenie poradni
- zajęcia grupowe rozwijające kompetencje emocjonalne i społeczne dla kl. VII-VIII (I. Antczak, M. Koper),10 spotkań po 2 godz.
- zajęcia grupowe usprawniające rękę/terapia ręki (B. Baraniak)
- warsztaty aktywizujące do wybory szkoły ponadpodstawowej dla uczniów klasy VIII (D. Nowak, M. Wabińska), 2 spotkania po 3 godz.
- Oferta pomocy dla rodziców na terenie poradni i szkół
- Oferta na terenie poradni
- konsultacje psychologiczne w ramach dyżurów – poniedziałek w godzinach od 15:00 do 18:00 (wg ustalonego na ten rok szkolny planu dyżurów)
- terapia rodzin (I. Ambroży)
- Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały i jak słuchać, żeby do nas mówiły” warsztaty (M. Ciechowska-Kowalczyk / I. Ambroży i B. Mrula – 7 spotkań po 2,5 godz.)
- grupa wsparcia dla rodziców – kontynuacja dla chętnych rodziców biorących udział w warsztatach (M. Ciechowska-Kowalczyk, B. Kuświk)
- „Szkoła dla rodziców i wychowawców” (V. Miszkin – 5 spotkań po 2 godz.)
- Apteczka współczesnego rodzica – cykl warsztatów profilaktycznych dla rodziców (I. Ambroży i B. Mrula – 6 spotkań po 3 godz. – kontynuacja spotkań grupy, która rozpoczęła spotkania w marcu 2020 r.)
- Oferta na terenie szkół
- warsztaty
- „Krajobraz wartości w mojej rodzinie. Do jakich wartości chcę wychować swoje dziecko?” 3 - godzinne spotkanie dla grupy rodziców z elementami pracy własnej (I. Ambroży, B. Mrula)
- „Pomoc dziecku w czytaniu, pisaniu i liczeniu w kl. I-III” (M. Rowińska - Pietrakowska )
- Pomoc dziecku ze stwierdzoną dysleksją rozwojową w kl. IV-VI (M. Rowińska-Pietrakowska )
- prelekcje i prezentacje multimedialne dotyczące m.in.
- rozwijania umiejętności matematycznych uczniów kl. I-III (M. Ciechowska-Kowalczyk)
- typów temperamentów i ich wpływu na funkcjonowanie dziecka (M. Bochniak)
- kontroli złości u dzieci w klasach I-III (K. Andruszkiewicz)
- reagowania na niepożądane zachowania dziecka w kl. I-III (I. Ambroży)
- błędów wychowawczych popełnianych przez rodziców uczniów kl. I-III (B. Mrula)
- mediów elektronicznych – zagrożeń i możliwości dla rodziców uczniów klas I-III(D. Nowak)
- wsparcia dzieci w nauce przez rodziców w klasach I-IV (H. Młoczyńska-Suchorzewska)
- zespołu nadpobudliwości psychoruchowej ADHD. Co warto wiedzieć? (H. Młoczyńska-Suchorzewska)
- wsparcia dzieci wysoko wrażliwych (M. Miszkin-Kukułka, M. Twardowska)
- wsparcia dzieci w okresie dorastania (M. Miszkin-Kukułka, M. Twardowska)
- Oferta pomocy dla nauczycieli na terenie poradni i szkół
- sieci wsparcia i współpracy
- konsultacje i pomoc merytoryczna wg zgłaszanych potrzeb
- konsultacje psychologiczne w ramach dyżurów – poniedziałek w godzinach od 15:00 do 18:00 (wg ustalonego na ten rok szkolny planu dyżurów)
- obserwacje uczniów na terenie szkół
- szkolenia, prelekcje i prezentacje multimedialne dotyczące m.in.
- symptomów dysleksji (pedagodzy)
- sprawnej ręki (usprawnianie motoryki małej, ćwiczenia) (I. Lenczewska, B. Baraniak)
- uczniów z niepełnosprawnością wzroku (I. Lenczewska / J. Kozłowska)
- intepretowania opinii i orzeczeń (pedagodzy i psycholodzy)
- dziecka w sytuacji rozwodu rodziców (I. Ambroży)
- agresji i autoagresji u osób z niepełnosprawnością intelektualną (V. Miszkin)
- ucznia z zaburzeniami zachowania – budowanie strategii pracy w środowisku szkolnym (V. Miszkin / I. Ambroży)
- dzieci z autyzmem i z zespołem Aspergera – włączenie do grupy rówieśniczej i tworzenie warunków sprzyjających uczeniu się (V. Miszkin, I. Ambroży, I. Kaźmierczak)