OFERTA  BEZPŁATNEJ  POMOCY  DLA  DZIECI, RODZICÓW, NAUCZYCIELI SZKÓŁ  PODSTAWOWYCH  W  ROKU  SZKOLNYM 2020 / 2021

Realizacja  poniższych form pomocy (zwłaszcza grupowych) będzie uzależniona od sytuacji epidemicznej i związanej z nią konieczności przestrzegania środków ostrożności i nakładanych obostrzeń.

 

  1. Zajęcia warsztatowe dla uczniów na terenie szkół

 

L.p.

Tytuł

Adresaci

Czas trwania

Prowadzący

1.

„Stop przemocy”

kl.VI-VIII

2 godz.

M.C.-Kowalczyk, B. Kuświk

2.

„Planuję dalszą drogę edukacyjno-zawodową”

kl. VIII

5 godz.

R.S.-Piotrowska B .Baraniak

3.

Uczę się bezpiecznego korzystania z mediów elektronicznych.

kl. I-III

3 godz.

B. Baraniak , D. Nowak

4.

„Budowanie relacji w grupie”                                      

kl. IV - VIII        

3 godz.

B. Baraniak , D. Nowak

 

WARSZTATY prowadzone na terenie poradni

  • zajęcia grupowe rozwijające kompetencje emocjonalne i społeczne dla kl. VII-VIII (I. Antczak, M. Koper),10 spotkań po 2 godz.
  • zajęcia grupowe usprawniające rękę/terapia ręki (B. Baraniak)
  • warsztaty aktywizujące do wybory szkoły ponadpodstawowej dla uczniów klasy VIII (D. Nowak, M. Wabińska), 2 spotkania po 3 godz. 
  1. Oferta pomocy dla rodziców na terenie poradni i szkół 
  1. Oferta na terenie poradni
  • konsultacje psychologiczne w ramach dyżurów – poniedziałek w godzinach od 15:00 do 18:00 (wg ustalonego na ten rok szkolny planu dyżurów)
  • terapia rodzin (I. Ambroży)
  • Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały i jak słuchać, żeby do nas mówiły” warsztaty (M. Ciechowska-Kowalczyk / I. Ambroży i B. Mrula – 7 spotkań po 2,5 godz.)
  • grupa wsparcia dla rodziców – kontynuacja dla chętnych rodziców biorących udział w warsztatach (M. Ciechowska-Kowalczyk, B. Kuświk)
  • „Szkoła dla rodziców i wychowawców” (V. Miszkin – 5 spotkań po 2 godz.)
  • Apteczka współczesnego rodzica – cykl warsztatów profilaktycznych dla rodziców (I. Ambroży  i B. Mrula – 6 spotkań po 3 godz. – kontynuacja spotkań grupy, która rozpoczęła spotkania w marcu 2020 r.)  
  1. Oferta na terenie szkół
  1. warsztaty
  • „Krajobraz wartości w mojej rodzinie. Do jakich wartości chcę wychować swoje dziecko?”  3 - godzinne spotkanie dla grupy rodziców z elementami pracy własnej (I. Ambroży, B. Mrula)
  • „Pomoc dziecku w czytaniu, pisaniu i liczeniu w kl. I-III” (M. Rowińska - Pietrakowska )
  • Pomoc dziecku ze stwierdzoną dysleksją rozwojową w kl. IV-VI (M. Rowińska-Pietrakowska ) 
  1. prelekcje i prezentacje multimedialne dotyczące m.in.
  • rozwijania umiejętności matematycznych uczniów kl. I-III (M. Ciechowska-Kowalczyk)
  • typów temperamentów i ich wpływu na funkcjonowanie dziecka (M. Bochniak)
  • kontroli złości u dzieci w klasach I-III (K. Andruszkiewicz)
  • reagowania na niepożądane zachowania dziecka w kl. I-III (I. Ambroży)
  • błędów wychowawczych popełnianych przez rodziców uczniów kl. I-III (B. Mrula)
  • mediów elektronicznych – zagrożeń i możliwości dla rodziców uczniów klas I-III(D. Nowak)
  • wsparcia dzieci w nauce przez rodziców w klasach I-IV (H. Młoczyńska-Suchorzewska)
  • zespołu nadpobudliwości psychoruchowej ADHD. Co warto wiedzieć? (H. Młoczyńska-Suchorzewska)
  • wsparcia dzieci wysoko wrażliwych (M. Miszkin-Kukułka, M. Twardowska)
  • wsparcia dzieci w okresie dorastania (M. Miszkin-Kukułka, M. Twardowska)

    

  1. Oferta pomocy dla nauczycieli na terenie poradni i szkół

 

  • sieci wsparcia i współpracy
  • konsultacje i pomoc merytoryczna wg zgłaszanych potrzeb
  • konsultacje psychologiczne w ramach dyżurów – poniedziałek w godzinach od 15:00 do 18:00 (wg ustalonego na ten rok szkolny planu dyżurów)
  • obserwacje uczniów na terenie szkół
  • szkolenia, prelekcje i prezentacje multimedialne dotyczące m.in.
  • symptomów dysleksji (pedagodzy)
  • sprawnej ręki (usprawnianie motoryki małej, ćwiczenia) (I. Lenczewska, B. Baraniak)
  • uczniów z niepełnosprawnością wzroku (I. Lenczewska / J. Kozłowska)
  • intepretowania opinii i orzeczeń (pedagodzy i psycholodzy)
  • dziecka w sytuacji rozwodu rodziców (I. Ambroży)
  • agresji i autoagresji u osób z niepełnosprawnością intelektualną (V. Miszkin)
  • ucznia z zaburzeniami zachowania – budowanie strategii pracy w środowisku szkolnym (V. Miszkin / I. Ambroży)
  • dzieci z autyzmem i z zespołem Aspergera – włączenie do grupy rówieśniczej i tworzenie warunków sprzyjających uczeniu się (V. Miszkin, I. Ambroży, I. Kaźmierczak)