poradnia-ostrow.pl
Przełącz nawigację
  • Strona główna
  • Aktualności
  • O nas
  • Oferta
  • Ogłoszenia
  • Informacje
  • Druki do pobrania
  • Materiały wspierające

Informacja

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w nowej siedzibie na ulicy Armii Krajowej 2 zaczyna swoją działalność od 18 grudnia 2023 roku.

Dyrektor przyjmuje interesantów

poniedziałek  14:00 – 17:00
piątek           14:00 – 17:00

Sekretariat czynny:

poniedziałek 8:00 – 18:00
wtorek         8:00 – 16:00
środa           8:00 – 16:00
czwartek       8:00 – 18:00
piątek           8:00 – 15:00

 

 

 

Szczegóły
Opublikowano: 30 listopad 2023
Odsłony: 17

Godziny dostępności pracowników w roku szkolnym 2023/2024

  1. Baraniak Barbara psycholog, doradca zawodowy – środa 14-15
  2. Bochniak Magdalena psycholog, logopeda – piątek 10-11
  3. Cicha Natalia pedagog – środa 15:30-16, piątek 10:30-11
  4. Ciechowska-Kowalczyk Małgorzata pedagog, logopeda – poniedziałek 13-14
  5. Dudkowiak Monika pedagog, logopeda – czwartek 13-14
  6. Kaźmierczak Izabela pedagog – środa 13-14
  7. Kołodziej-Żukrowska Anna pedagog, logopeda – poniedziałek 13-14
  8. Kozłowska Joanna psycholog – czwartek 11-12
  9. Kuświk Beata psycholog, logopeda – poniedziałek 16-17
  10. Lenczewska Iwona pedagog – wtorek 13-14
  11. Miszkin Violetta pedagog, logopeda – poniedziałek 13-14
  12. Młoczyńska-Suchorzewska Hanna pedagog – czwartek 13-14
  13. Miszkin-Kukułka Martyna psycholog – piątek 11-12
  14. Nowak Danuta psycholog, doradca zawodowy – wtorek 14-15
  15. Olszewska Martyna pedagog – wtorek 14-15
  16. Skrzypczak-Piotrowska Renata pedagog, doradca zawodowy – piątek 12-13
  17. Rowińska-Pietrakowska Marta pedagog, logopeda – poniedziałek 11-12
  18. Wabińska Marta pedagog, doradca zawodowy – czwartek 13-14
  19. Wardeńska Katarzyna pedagog, logopeda – piątek 10-11
Szczegóły
Opublikowano: 11 wrzesień 2023
Odsłony: 189

Warsztaty

Zapraszamy na warsztaty

"Wybrane techniki terapeutyczne w pracy z dziećmi z mutyzmem wybiórczym"

  • Warsztaty odbędą się w poniedziałek 28.11.2022r. w godz. 1600-1800 w Szkole Podstawowej w Świecy.
  • Adresowane są do rodziców oraz nauczycieli i specjalistów pracujących z dziećmi z mutyzmem wybiórczym.
  • Zapisy ( do czwartku 24.11.2022r.) prowadzą: 
    mgr Marta Rowińska–Pietrakowska pedagog-terapeuta, logopeda, mgr Danuta Nowak-psycholog

tel. ( 62) 736 51 39
mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Szczegóły
Opublikowano: 22 listopad 2022
Odsłony: 540

Jak dbać o relacje?

Relacje z dzieckiem są bardzo ważne w kontekście całego życia, nie tylko dziecka, ale też rodzica i całej rodziny. Często okazuje się, że ich budowanie nie jest proste. Nie zbudujemy wartościowej relacji z dzieckiem na strachu, narzucaniu swojego zdania, wymaganiu bezwzględnego posłuszeństwa. W relacjach z dzieckiem powinniśmy skupić się na dialogu, zrozumieniu, wsparciu i wzajemnym poszanowaniu granic i potrzeb.

Badania pokazują, że dzieci, które wykształcają bezpieczną więź z opiekunami są szczęśliwsze, pewniejsze siebie, mają większe poczucie sprawczości i zadowolenie z życia. Bezpieczna więź powstaje, kiedy opiekunowie w sposób adekwatny i spójny odpowiadają na potrzeby dziecka. Jak więc to robić? Na co zwrócić uwagę?

  1. Bezpieczeństwo: rozumiane jako ochrona przed zagrożeniami z zewnątrz ale też bycie dla dziecka osobą „bezpieczną”, która nie stanowi fizycznego i emocjonalnego zagrożenia. Stwórz w domu atmosferę, w której dzieci będą czuły się bezpiecznie. Ustal jasne zasady i przewidywalne konsekwencje. Nie reaguj gwałtownie, w sytuacjach trudnych daj sobie czas na ochłonięcie. Nie używaj krzyku ani przemocy!
  2. Dostrzeganie: dostrajanie się do samopoczucia i potrzeb dziecka, również do ich emocjonalności i uczuciowości oraz adekwatne reagowanie. Poświęć czas na poznanie swoich dzieci, staraj się zrozumieć, nie oceniaj pochopnie. Stwórz w domu przestrzeń do szczerej rozmowy, zwierzania się, spędzajcie wspólnie czas na przyjemnych aktywnościach. Niech rozmowa nie ogranicza się jedynie do pytania „Jak było w szkole” rzuconego gdzieś w biegu.
  3. Ukojenie: W sytuacjach dla dziecka trudnych emocjonalnie, problemach życiowych. Ważne, żeby dziecko wiedziało, że z każdą trudnością może zwrócić się do rodzica, nie zostanie odrzucone a jego uczucia zbagatelizowane. Czasem wystarczy sama obecność i przytulenie, czasem pomoże wspólne spędzenie czasu, ulubiona muzyka lub film. Ważne by rodzic był emocjonalnie dostępny w sytuacji, kiedy dziecko tego potrzebuje i towarzyszył w przeżywaniu bólu czy smutku.
  4. Poczucie wewnętrznej pewności: stańmy się dla dziecka bezpieczną bazą, do której może się udać gdy tego potrzebuje. Dajmy mu pewność, że jest dla nas ważne i kochane. Nie bójmy się okazywać uczuć. I pamiętajmy, że kiedy coś pójdzie nie tak zawsze możemy powiedzieć „przepraszam” i przyznać się do błędu.

Opracowała Martyna Miszkin- Kukułka – psycholog PPP
Źródło: „Potęga obecności”, D.J. Siegel, T.P. Bryson, wyd. Mamania 2020

Szczegóły
Opublikowano: 01 marzec 2023
Odsłony: 415

Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne

zajcia_Natalia_Cicha

Szczegóły
Opublikowano: 19 październik 2022
Odsłony: 686
  1. Apteczka
  2. Dyżury informacyjne psychologów lub pedagogów w roku szkolnym 2022/2023
  3. Światowy Dzień Słuchu
  4. Pilne !

Strona 1 z 4

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Jesteś tutaj:  
  • Start

Biuletyn Informacji Publicznej

Ochrona Danych Osobowych

Ogólna klauzula informacyjna

Materiały wspierające

Materiały wspierające do wykorzystania przez rodziców uczniów w tym trudnym dla wszystkich czasie.

Dostępność

  • Deklaracja dostępności
  • Koordynator ds. dostępności

Do góry

© 2023 poradnia-ostrow.pl