- Szczegóły
Zajęcia terapeutyczne prowadzone na terenie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej
- indywidualna terapia psychologiczna
- terapia logopedyczna
- grupowa terapia logopedyczna dla dzieci z opóźnionym rozwojem mowy
- terapia sensomotoryczna
- terapii SI (integracji sensorycznej)
- terapia EEG Biofeedback
- terapia ręki
- terapia tyflopedagogiczna
- terapia surdopedagogiczna
- terapia matematyczna dla dzieci z klas I-IV z nadmiernymi trudnościami w liczeniu
- terapia pedagogiczna stymulująca rozwój przed podjęciem nauki w szkole (dla dzieci 6-letnich oraz odroczonych od spełniania obowiązku szkolnego)
- zajęcia kształtujące kompetencje społeczno-emocjonalne
- indywidualna / grupowa terapia dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu – trening umiejętności społecznych
- Szczegóły
Sieci wsparcia i współpracy dla nauczycieli, wychowawców i specjalistów
- Sieć wsparcia i współpracy dla pedagogów i psychologów (M. Bochniak, B. Mrula)
- Sieć wsparcia i współpracy dla nauczycieli dotycząca trudności wychowawczych i funkcjonowania społecznego (I. Antczak, M. Koper)
- Sieć wsparcia i współpracy dla nauczycieli i rodziców dotycząca mutyzmu wybiórczego (D. Nowak, M. Rowińska – Pietrakowska)
- Sieć wsparcia i współpracy dla nauczycieli dotycząca dzieci z autyzmem i z Zespołem Aspergera (I. Ambroży, I. Kaźmierczak)
- Sieć wsparcia i współpracy dla nauczycieli realizujących zajęcia z zakresu doradztwa zawodowego (B. Baraniak, R. Skrzypczak – Piotrowska)
- Szczegóły
OFERTA BEZPŁATNEJ POMOCY DLA DZIECI, RODZICÓW, NAUCZYCIELI SZKÓŁ PODSTAWOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2020 / 2021
Realizacja poniższych form pomocy (zwłaszcza grupowych) będzie uzależniona od sytuacji epidemicznej i związanej z nią konieczności przestrzegania środków ostrożności i nakładanych obostrzeń.
- Zajęcia warsztatowe dla uczniów na terenie szkół
L.p. |
Tytuł |
Adresaci |
Czas trwania |
Prowadzący |
1. |
„Stop przemocy” |
kl.VI-VIII |
2 godz. |
M.C.-Kowalczyk, B. Kuświk |
2. |
„Planuję dalszą drogę edukacyjno-zawodową” |
kl. VIII |
5 godz. |
R.S.-Piotrowska B .Baraniak |
3. |
Uczę się bezpiecznego korzystania z mediów elektronicznych. |
kl. I-III |
3 godz. |
B. Baraniak , D. Nowak |
4. |
„Budowanie relacji w grupie” |
kl. IV - VIII |
3 godz. |
B. Baraniak , D. Nowak |
WARSZTATY prowadzone na terenie poradni
- zajęcia grupowe rozwijające kompetencje emocjonalne i społeczne dla kl. VII-VIII (I. Antczak, M. Koper),10 spotkań po 2 godz.
- zajęcia grupowe usprawniające rękę/terapia ręki (B. Baraniak)
- warsztaty aktywizujące do wybory szkoły ponadpodstawowej dla uczniów klasy VIII (D. Nowak, M. Wabińska), 2 spotkania po 3 godz.
- Oferta pomocy dla rodziców na terenie poradni i szkół
- Oferta na terenie poradni
- konsultacje psychologiczne w ramach dyżurów – poniedziałek w godzinach od 15:00 do 18:00 (wg ustalonego na ten rok szkolny planu dyżurów)
- terapia rodzin (I. Ambroży)
- Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały i jak słuchać, żeby do nas mówiły” warsztaty (M. Ciechowska-Kowalczyk / I. Ambroży i B. Mrula – 7 spotkań po 2,5 godz.)
- grupa wsparcia dla rodziców – kontynuacja dla chętnych rodziców biorących udział w warsztatach (M. Ciechowska-Kowalczyk, B. Kuświk)
- „Szkoła dla rodziców i wychowawców” (V. Miszkin – 5 spotkań po 2 godz.)
- Apteczka współczesnego rodzica – cykl warsztatów profilaktycznych dla rodziców (I. Ambroży i B. Mrula – 6 spotkań po 3 godz. – kontynuacja spotkań grupy, która rozpoczęła spotkania w marcu 2020 r.)
- Oferta na terenie szkół
- warsztaty
- „Krajobraz wartości w mojej rodzinie. Do jakich wartości chcę wychować swoje dziecko?” 3 - godzinne spotkanie dla grupy rodziców z elementami pracy własnej (I. Ambroży, B. Mrula)
- „Pomoc dziecku w czytaniu, pisaniu i liczeniu w kl. I-III” (M. Rowińska - Pietrakowska )
- Pomoc dziecku ze stwierdzoną dysleksją rozwojową w kl. IV-VI (M. Rowińska-Pietrakowska )
- prelekcje i prezentacje multimedialne dotyczące m.in.
- rozwijania umiejętności matematycznych uczniów kl. I-III (M. Ciechowska-Kowalczyk)
- typów temperamentów i ich wpływu na funkcjonowanie dziecka (M. Bochniak)
- kontroli złości u dzieci w klasach I-III (K. Andruszkiewicz)
- reagowania na niepożądane zachowania dziecka w kl. I-III (I. Ambroży)
- błędów wychowawczych popełnianych przez rodziców uczniów kl. I-III (B. Mrula)
- mediów elektronicznych – zagrożeń i możliwości dla rodziców uczniów klas I-III(D. Nowak)
- wsparcia dzieci w nauce przez rodziców w klasach I-IV (H. Młoczyńska-Suchorzewska)
- zespołu nadpobudliwości psychoruchowej ADHD. Co warto wiedzieć? (H. Młoczyńska-Suchorzewska)
- wsparcia dzieci wysoko wrażliwych (M. Miszkin-Kukułka, M. Twardowska)
- wsparcia dzieci w okresie dorastania (M. Miszkin-Kukułka, M. Twardowska)
- Oferta pomocy dla nauczycieli na terenie poradni i szkół
- sieci wsparcia i współpracy
- konsultacje i pomoc merytoryczna wg zgłaszanych potrzeb
- konsultacje psychologiczne w ramach dyżurów – poniedziałek w godzinach od 15:00 do 18:00 (wg ustalonego na ten rok szkolny planu dyżurów)
- obserwacje uczniów na terenie szkół
- szkolenia, prelekcje i prezentacje multimedialne dotyczące m.in.
- symptomów dysleksji (pedagodzy)
- sprawnej ręki (usprawnianie motoryki małej, ćwiczenia) (I. Lenczewska, B. Baraniak)
- uczniów z niepełnosprawnością wzroku (I. Lenczewska / J. Kozłowska)
- intepretowania opinii i orzeczeń (pedagodzy i psycholodzy)
- dziecka w sytuacji rozwodu rodziców (I. Ambroży)
- agresji i autoagresji u osób z niepełnosprawnością intelektualną (V. Miszkin)
- ucznia z zaburzeniami zachowania – budowanie strategii pracy w środowisku szkolnym (V. Miszkin / I. Ambroży)
- dzieci z autyzmem i z zespołem Aspergera – włączenie do grupy rówieśniczej i tworzenie warunków sprzyjających uczeniu się (V. Miszkin, I. Ambroży, I. Kaźmierczak)
- Szczegóły
OFERTA BEZPŁATNEJ POMOCY DLA UCZNIÓW, RODZICÓW, NAUCZYCIELI SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2020 / 2021
Realizacja poniższych form pomocy (zwłaszcza grupowych) będzie uzależniona od sytuacji epidemicznej i związanej z nią konieczności przestrzegania środków ostrożności i nakładanych obostrzeń.
Zajęcia warsztatowe na terenie szkół:
- „Wejście na rynek pracy” (B. Baraniak– 3 godz.)
Oferta pomocy dla rodziców na terenie poradni
- konsultacje psychologiczne w ramach dyżurów – poniedziałek w godzinach od 15:00 do 18:00 (wg ustalonego na ten rok szkolny planu dyżurów)
- terapia rodzin (I. Ambroży)
- porady dla rodziców dotyczące planowania kariery edukacyjno-zawodowej ich dzieci
Oferta pomocy dla nauczycieli na terenie poradni i szkół
- - sieci wsparcia i współpracy
- - konsultacje i pomoc merytoryczna wg zgłaszanych potrzeb
- - konsultacje psychologiczne w ramach dyżurów – poniedziałek w godzinach od 15:00 do 18:00 (wg ustalonego na ten rok szkolny planu dyżurów)
- - szkolenia, prelekcje i prezentacje multimedialne dotyczące m.in.
- uczniów z niepełnosprawnością wzroku (I. Lenczewska / J. Kozłowska)
- intepretowania opinii i orzeczeń (pracownicy pedagogiczni)
- młodzieży z autyzmem i z zespołem Aspergera – włączenie do grupy rówieśniczej i tworzenie warunków sprzyjających uczeniu się (V. Miszkin, I. Ambroży, I. Kaźmierczak)
- Szczegóły
OFERTA BEZPŁATNEJ POMOCY DLA DZIECI, RODZICÓW, NAUCZYCIELI PRZEDSZKOLI W ROKU SZKOLNYM 2020 / 2021
Realizacja poniższych form pomocy (zwłaszcza grupowych) będzie uzależniona od sytuacji epidemicznej i związanej z nią konieczności przestrzegania środków ostrożności i nakładanych obostrzeń.
- Oferta pomocy dla rodziców na terenie poradni i przedszkoli
- Oferta na terenie poradni
- konsultacje psychologiczne w ramach dyżurów – poniedziałek w godzinach od 15:00 do 18:00 (wg ustalonego na ten rok szkolny planu dyżurów)
- terapia rodzin (I. Ambroży)
- Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały i jak słuchać, żeby do nas mówiły” warsztaty (M. Ciechowska-Kowalczyk / I. Ambroży i B. Mrula – 7 spotkań po 2,5 godz.)
- grupa wsparcia dla rodziców – kontynuacja dla chętnych rodziców biorących udział w warsztatach (M. Ciechowska-Kowalczyk, B. Kuświk)
- Apteczka współczesnego rodzica – cykl warsztatów profilaktycznych dla rodziców (I. Ambroży i B. Mrula – 6 spotkań po 3 godz. – kontynuacja spotkań grupy, która rozpoczęła spotkania w marcu 2020 r.)
- Oferta na terenie przedszkoli
Prelekcje i prezentacje multimedialne dotyczące m.in.
- gotowości szkolnej oraz roli rodziców w przygotowaniu dziecka do klasy I
(M. Rowińska-Pietrakowska / B. Mrula / H. Młoczyńska-Suchorzewska)
- stymulacji rozwoju dziecka oraz funkcji percepcyjno-motorycznych z pokazem ćwiczeń i pomocy (M. Rowińska-Pietrakowska / M. Wabińska)
- rozwoju mowy i wad wymowy z pokazem ćwiczeń narządów artykulacyjnych (logopedzi)
- integracji sensorycznej w przedszkolu (A. Mejer-Iberhan, I. Lenczewska)
- reagowania na niepożądane zachowania dziecka (I. Ambroży)
- błędów wychowawczych popełnianych przez rodziców (B. Mrula)
- zasad korzystania dzieci z nowoczesnych technologii (I. Ambroży)
- urządzeń elektronicznych w rękach małego dziecka (B. Mrula, M. Bochniak)
- mediów elektronicznych – zagrożeń i możliwości (D. Nowak)
- wsparcia dzieci wysoko wrażliwych (M. Miszkin-Kukułka, M. Twardowska)
- Oferta pomocy dla nauczycieli na terenie poradni i przedszkoli
- Oferta na terenie poradni
- sieci wsparcia i współpracy
- konsultacje i pomoc merytoryczna wg zgłaszanych potrzeb
- konsultacje psychologiczne w ramach dyżurów – poniedziałek w godzinach od 15:00 do 18:00 (wg ustalonego na ten rok szkolny planu dyżurów)
- Oferta na terenie przedszkoli
- obserwacje dzieci
- konsultacje i pomoc merytoryczna wg zgłaszanych potrzeb
- szkolenia, prelekcje i prezentacje multimedialne dotyczące m.in.
- sprawnej ręki (usprawniania motoryki małej, ćwiczeń) (I. Lenczewska / B. Baraniak)
- lateralizacji – jej przyczyn, objawów, diagnozy (M. Rowińska-Pietrakowska)
- gotowości szkolnej (pedagodzy)
- ryzyka dysleksji i symptomów dysleksji (pedagodzy)
- rozwoju mowy i wad wymowy z pokazem ćwiczeń narządów artykulacyjnych (logopedzi)
- dziecka z niepełnosprawnością wzroku (I. Lenczewska / J. Kozłowska)
- dziecka w sytuacji rozwodu rodziców (I. Ambroży)
- dziecka z zaburzeniami zachowania i emocji - strategie pomocy (I. Ambroży)
- agresji i autoagresji u osób z niepełnosprawnością intelektualną (V. Miszkin)
- dostosowania wymagań edukacyjnych wobec dziecka niesłyszącego i słabo słyszącego (M. Wabińska)
- dzieci autystycznych i z zespołem Aspergera – włączenie do grupy rówieśniczej i tworzenie warunków sprzyjających uczeniu się (V. Miszkin, I. Ambroży, I. Kaźmierczak)
- Oferta dla dzieci
- Zajęcia informacyjno-edukacyjne „Poradnia przyjazna dzieciom” na terenie poradni (I. Kaźmierczak i M. Rowińska-Pietrakowska)
- Badania przesiewowe słuchu, mowy i funkcji słuchowych na terenie przedszkoli (B. Mrula i K. Wardeńska)
- Chronimy dzieci – zajęcia z zakresu profilaktyki przemocy i wykorzystania seksualnego opracowane przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę (M. Rowińska – Pietrakowska, I. Ambroży – 2-3 spotkania dla grup dzieci 5-6 letnich)
- Uczę się bezpiecznego korzystania z mediów elektronicznych. Zajęcia psychoedukacyjne dla 5-6 letnich – 3 godz. (B. Baraniak, D. Nowak)